loading...
پی چت
آخرین ارسال های انجمن
reza بازدید : 111 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (1)

محمد علي فردين فرزند علي گل فردين در شانزدهم فروردين 1309شمسي در يک خانواده متوسط و اهل هنر درحوالي خيابان شهباز به دنيا آمد و در شب هيجدهم فروردين 1379خورشيدي پس از هفتاد سال زندگي درتهران فوت کرد. فردين داراي دوبردار به نامهاي عباس فردين(تني) و ايرج فردين (ناتني) و يک خواهر ناتني است. فردين اهل روستاي خراوات است محمد علي فردين داراي چهار فرزند (دوپسر و دو دختر )به نامهاي سعيد (44ساله) سياوش (42ساله) عاطفه (40ساله)آمنه (27ساله) است و از آنها 4نوه دختري ونيز 2نوه ي پسري بجا مانده است. در ادامه بايد بگويم که فردين يک ورزشکار بود او نائب قهرمان کشتي جهان در سال 1333 بود. او ابتدا از فوتبال شروع کرد نه به طور حرفه اي و پس از فوتبال به شنا ،ژيمناستيک وهالتر روي آورد و در پي يک اتفاق به کشتي روي آورد. او با اخذ مدرک ديپلم به سربازي رفت ودرجه دار نيروي هوايي شد و در سن 18سالگي ازدواج نمودکه تا پايان عمر ادامه داشت. بازيگر مورد علاقه والگوي هنري او ناصر ملک مطيعي بود. اوتوسط ناصر ملک مطيعي و با بازي درفيلم چشمه آب حيات وارد سينما ايران شد. فردين با بازي درفيلم هاي(فردا روشن است و فرياد نيمه شب)به کارگرداني ساموئل خاکچيان که توانست عنوان بهترين و پرفروشترين فيلم سال را ازان خود کند فردين درسال1341اولين فيلمش را تهيه وخود آن را کارگرداني کرده است.است. از فيلم هاي مطرح او مي توان به فيلم ساحل انتظار به کارگراني سيامک ياسمي اشاره کرد. فردين در سال1343 با بازي درفيلم آقاي قرن بيستم تيپ جديدي را وارد سينما ايران کرد. فردين در سال 1343با بازي در فيلم هاي چون:گنج قارون و انسان ها و مسير رودخانه لقب مرد اول سينماي ايران را بدست آورد. او در فيلم چرخ وفلک که بازسازي شده ي يک فيلم هندي(هندي آوراره به کارگرداني وبازيگري راج کاپور بود)به کارگرداني صابر رهبر بازي کرد. در سال 1347فردين با استفاده از يک داستان هندي فيلم معروف و مشهور سلطان قلبها را کارگرداني وبازي کرد. از آن زمان به بعد به فردين لقب سلطان قلبها رادادند اين فيلم در جشنواره سپاس برنده جايزه بهترين فيلم وبهترين بازيگر مرد را به خود اختصاص داد. در همان سال فردين براي بازي در يک فيلم وسترن به نام وحالا روحت را به خدا بسپارکه در ايران با نام مردانه بکش به نمايش درآمد به ايتاليا رفت. نکته قابل توجه آن است که فردين در اين فيلم در کنار ستارگاني مشهوري چون:فابيوتستي واتوره ماني بازي کرد و در تيتراژ نام او بالا تر از اين ستارگان قراردارد.فردين پس از بازگشت از ايتاليا استوديويي به نام فرودين فيلم را تاسيس کرد. لازم به ذکر است که فردين صاحب استوديو داليا فيلم نيز بود. ولي هميشه فيلم ها را در فرودين فيلم تهيه مي کرد.

فردين قبل از فيلم مردانه بکش در فيلمهاي چون مردي از تهران و طوفان بر فراز پترا که هر دو در لبنان ساخته شد نقش آفريني کرد فردين از سال 48 به تهيه کنندگي نيز پرداخت. در سال 1349به کارگرداني و بازي در سه فيلم پر فروش سال به نام هاي:قصر زرين-سکه شانس-ياقوت سه چشم-کوچه مردهااشاره کرد. درسال1350 فردين در فيلم هماي سعادت محصول مشترک ايران وهند بازي کرد که در اين فيلم با بازي در کنار ستارگان هند بر محبوبيت خود افزود. اين فيلم در هندوستان با نام صبح وشام به نمايش درامد. فردين در فيلم هاي چون ميعاد گاه خشم و راز درخت سنجد از جلال مقدم و بابا شمل از حاتمي نيز نقش آفريني کرده است0 فيلم بابا شمل برنده جايزه دومين فيلم سال از جشنواره سپاس شد. بعد از اين فردين فقط در فيلم هايي که خود تهيه کننده وکارگردان ان بود بازي مي کرد. ازاين فيلم ها مي توان به فيلم هاي چون:جهنم+من و در سال جبار سر جوخه فراري که در نوروز 1352به فروش سرسام آوري رسيد. فردين درسال 1353دوباره پرکار شد و در فيلم هايي چون جوانمرد و ناجورها بازي کرد او در سال 1355 در فيلم غزل با شخصيت متفاوتي ايفا نقش نمود. آخرين فيلم اوفبل از انقلاب برفرازآسمانها بود که خود او کارگرداني وتهيه کنندگي انرا بر عهده داشت. فردين پس از انقلاب در آخرين فيلم خود ساخته ايرج قادري به نام برزخي ها ايفا نقش نمود ودر همان فيلم وداع تلخ فردين از سينما ايران به چشم مي خورد. فردين بعداز انقلاب به کار فرش فروشي وسپس به کار قنادي روي آورد. فردين دوست صميمي جهان پهلوان تختي بود و پدري مهربان براي چهار فرزند خود وحامي مستضعفان بود. اما ما خبر فوت فردين را از يک راديو بيگانه شنيديم.

تيتر روزنامه ها پس مرگ فردين از زبان بازيگران سينما ايران:

جمشيد مشايخي:ديگر کسي به محبوبيت او نمي رسد0

مجيد مظفري:نمي توانيم نام فردين را از سينما ايران جدا کنيم0

عزت الله انتظامي:فردين محبوب تر از هميشه

ايرج راد:فردين يک پديده بود



او مرد عشق بود ووفادار زندگي                               آري برين مرد خدا مي توان گريست

yas بازدید : 127 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

انجمکن پزشکان بهداشت پادرامریکاچندتوصیه مهم ومفیدبرای مراقبت ازپاهادرفصل گرم تابستان ارائه کرده که به قرارزیراست:

1-اگربه ساحل یااستخرمی روید،حتمادمپایی بپوشیدتااحتمال عفونت پاهاکاهش یابد.

2-نوشیدن آب زیاددرهرروزدرحفظ بهداشت تاثیربسزایی دارد.

3-باخم کردن مچ پا،حرکت دادن انگشتان پاوماساژکف پابهبودگردش خون درپاهاکمک کنید.

4-اگردمپایی روبازمی پوشیدروی پاهایتان کرم ضدآفتاب بمالیدتاپوستتان درمعرض نورشدیدخورشیدآسیب نبیند.

yas بازدید : 139 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

-آلبالوفرآوردهای ان طبیعت سرددارندومصرف آن برای کسانی که گرم مزاجندیادچارحرارت وگرمی شده اندمفیداست.

-البالوآشتهاآوربسیارخوبی است.

-نوع سیاه رنگ آلبالو،دارای مقدارزیادی آهن است وبرای کم خونی مفیدمی باشد.

-آلبالوداری کالری وچربی کمی بوده ومقدارزیادی آب دارد.تحقیقات نشان داده افزایش مصرف آب،متابولیسم بدن راافزایش می دهد،درنتیجه انرژی بیشتری دربدن می سوزدوازاین روبسیاری ازافراداثرات زیادی هستند،درکاهش وزن خودمشاهده کرده اندوبه افرادی که چربی زیادی درشکم دارندخوردن ان توصیه می شود.

-اگرآلبالوراله کرده وبرروی صورت وگردن بمالید،رنگ چهره ورخساررابازمی کند.

-همچنین درتقویت باروری مردان مؤثراست.

-مصرف آلبالو،اعصاب راتسکین داده وموجب آرامش می شود.

-آلبالوبرای سوءهاضمه ورفع فشارخون بسیارمفیداست.

-دررفع یبوست بسیارمؤثراست ولی میوه خشک شده آلبالوکمی قابض است.

-برای رفع حرارت،تشنگی،غلظت خون وصفرامفیدبوده،خون راصاف می کند.

yas بازدید : 145 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

جزیره دوار:مدتهاقبل،یک کشتی باری یونانی شاهدچرخش یک شی بزرگ درفاصله1000مترجلوترازخودش بودآنهافکرکردندیک هیولای بزرگ است وترسیده بودند،اماپس ازنزدیک شدن متوجه یک جزیره شدندکه باسرعت بسیارزیاددرحال چرخش بود.درسریع ترین حالت این جزیره درهردقیقه یک دورمی زندودرآرام ترین حالت هر12دقیقه یک دورمی زندچرایک جزیره دراقیانوس بایددورخودبچرخد؟محققان هنوزپاسخی برای آن پیدانکرده اند.

جزیره سفرکننده:دلیل عجیب بودن این جزیره به خاطراین است که احتمالاپاداردچون حرکت می کندبخصوص وقتی که بادخیلی شدیداست مانندیک قایق بازاست جابجامی شودوازآنجاکه باددردریاروزوشب می وزداین جزیره در200سال گذشته20کیلومترجابجاشده است،درواقع هرسال100مترحرکت کرده است

جزیره ای که می تواندازوسط جحداشود:این جزیره غیرمعمول که دراقیانوس آرام واقع شده است گاهی اوقات به دوقسمت تقسیم می شودولی مجددابه طورخودکاریکی می شودهیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم وادغام این جزیره وجودنداردجدابودن آنهاحداقل یکی_دوروزوگاهی اوقات سه_چهارروزاست وفاصله این دوبخش ازهم به چهارمترهم می رسد.

bohran بازدید : 143 چهارشنبه 07 تیر 1391 نظرات (0)

 1.به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ

۲٫ حلزون می تواند سه سال بخوابد.

۳٫ اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.

۴٫ خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰ هزار دلار صرفه جویی کند.

۵٫ ملت آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳ هزار مترمربع پیتزا می خورند.

۶٫ چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

۷٫ پروانه ها با پاهایشان می چشند.

۸٫ گربه ها می توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند. در حالیکه سگ ها کمتر از ده صدا.

۹٫ تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی هایی که انگلیسی بلدند(!) بیشتر است.

۱۰٫ فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.

۱۱٫ هربار که یک تمبر را زبان می زنید، ۱/۱۰ کالری انرژی مصرف می کنید.

۱۲٫ تمام خرس های قطبی، چپ دست هستند.

۱۳٫ اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می شود.

۱۴٫ اگر بصورت مداوم ۸ سال و ۷ ماه و ۶ روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده اید.

۱۵٫ کوتاهترین جنگ در تاریخ ۱۸۹۶ بین نازی ها و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید.

۱۶٫ هر تکه کاغذ را نمی توان بیش از ۹ بار تا کرد.

۱۷٫ چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت نمی تواند متوقف شود.

۱۸٫ در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. به اندازه ای سنگ بکار رفته که می توان با آن دیواری آجری به ارتفاع ۵۰ سانتی متر دور دنیا ساخت.

۱۹٫ .I am کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی است.

۲۰٫ اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود.

yas بازدید : 156 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

محققان ومتخصصان رژیم غذایی براین باورندکه مصرف انواع موادغذایی همراه لیموترش موجب جذب آهن موجوددرغذامی شود.

مصرف روزانه لیموترش،مقاومت بدن رادربرابرعفونت هاوبیماری سرماخوردگی نیزافزایش می دهد.

yas بازدید : 130 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

کرفس جزءسبزی هاست ومنبع غنی ازویتامینk.Cمنیزیم وپتاسیم است.کرفس ماده غذایی لاغرکننده ای نیست وداروی ترکیباتی است که موجب افزایش متابولیسم بدن می شود.

این سبزی به دلیل موادمعدنی منیزیم وپتاسیم برای آرامش اعصاب وبیماری های روحی مفیدبوده وبی خوابی وکم خوابی راازبین می برد.همچنین دارای آنتی اکسیدن های قوی است.

کرفس به دلیل داشتن ویتامینB.Cبرای ازبین بردن جوش هاولکه هامفیداست وموجب کاهش فشارخون می شود.

yas بازدید : 129 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مجری برنامه تحویل سال بابرنامه«ماه عسل»جای خودرابیشتردردل مخاطبان بازکرد.علیخانی مجری تلویزیون عاشق تماشای تلویزیون است وجالب است بدانیدکارش رابادستیارکارگردانی وساخت فیلم های مستندآغازکرد.اوازسال77به جرگه مجریان پیوست ودرحال حاضریکی ازمجریان مسلط،موفق ونام آشنای تلویزیون است.

می گوینداوسال گذشته برای اجرای اختتامیه جشنواره کودک سه میلیون تومان دستمزدگرفت.

yas بازدید : 168 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ساخت فیلم بعدی اضغرفرهادی درفرانسه مشخص شد.الکساندرامالت گای تهیه کننده فرانسوی،فیلم جدیداضغرفرهادی که درفرانسه مقابل دوربین می رود.گفت"این فیلم قراراست ازابتدای پاییزامسال جلوی دوربین برود.امابه دلیل این که فرهادی هنوزفیلمنامه رابه حدقابل قبولی نرسانده وحتی نامی برای آن انتخاب نشده،نمی خواهددرموردداستان فیلم حرفی به رسانه هابزندوبه هرحال خیلی هادوست دارندبدانندکه این کارگردان اسکاری دستپخت بعدی اش چیست؟

yas بازدید : 131 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

درهندزوج شب کورخانواده پولان معروف هستند.

آقای روستاری50ساله وهمسرش مانی45ساله باپوستی بسیارسفیدمایل به صورتی وموهایی سفیدشهرت دارند.این زوج شب کورفرزندانی شب کورنیزدارندوعلاوه براین دونفر،هشت نفردیگرازخانواده پولان هم شب کورهستند.آقاوخانم پولان درسال1983درجنوب هندباهم ازدواج کردندوبعدبه دهلی امدند.این زوج بسیارخوشبخت هستندوعلی رغم مشکلاتی که دارندودرروزباکم بینایی مواجه می شونداماهمیشه شاکرخداوندمی باشند.آنان صاحب10فرزندشده اندکه هشت تن ازآنان شب کورهستند.این خانواده12نفره که10نفرازآنهاشب کورهستندیک رکوردجدیدی به جاگذاشته اند.البته یک خانواده شش نفره شب کورهم درکانادازندگی می کننداماخانواده پولان رکوردجدیدی راازخودبه جاگذاشته اند.خانم مانی وآقای روستاری ازخداوندمی خواهندکه فرزندانشان نیزخوشبخت شوند.

yas بازدید : 136 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

طبیعت خیارسردوتردبوده ودرنتیجه خنک کننده بدن می باشد.

دارای ده نوع املاح مدنی بوده ودررژیم های لاغری وتخلیه سموم بدن آن راتجویزمی کند

به علت داشتن سیلیکون وگوگردزیادباعث افزایش رشدمومی شود

خیارملین بوده ومصرف آن برای صفراوی مزاجان ومبتلایان به ضعف اعصاب بسیارمفیداست.

خوردن،بوییدن ومالیدن مغزخیاربرپیشانی جهت ازبین بردن سردردسودمنداست.

خیاربه علت داشتن پتاسیم فراوان،برای تنظیم فشارخون باارزش است.

به علت داشتن گوگرد،معده راضدعفونی کرده وبرای درمان بیماری های حصبه ای ومیکروب های معده مفیداست.

خیارحل کننده اورات واسیداوریک بوده،بنابراین دردرمان بیماری نقرس بسیارموثرمی باشد.

خوردن خیاربرای رفع تشنگی وپاک کردن کبدوزیادشدن ادار،دفع کردن سنگ های مثانه وکلیه مفیداست.

yas بازدید : 141 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ساندی تایمز_خانم راجل ویچ93ساله است اودراورلاندوزندگی می کندوصاحب اتومبیل مرکوری کومت کالینت سال1964می باشد.

اودرسال1964این اتومبیل رابه قیمت3289دلارخریدوازابتداخودش باآن رانندگی کرد،اوچندی پیش تصمیم گرفت به منظورنشان دادن قدرت بدنی مناسبش وهمچنین سالم بودن اتومبیلش دست به یک سفر1000کیلومتری بزند.اودراین سفر1000کیلومتری بااتومبیل48ساله اش به مشکل خاصی برنخوردنکرد.خانم راجل پرستاری بازنشسته است که همسرش را10سال پیش ازدست داده است.اوزنی مستقل،قوی ومتکی به خوداست وبه همه نشان داده که می تواندتنهازندگی کندواتومبیلش هنوزسالم وسرپاست.

yas بازدید : 225 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

اصلامتوجه نشدیم چیشدکه یهو((رضادادونژاد))هنرمندطنازسینمای ایران روتخت بیمارستان بستری شد

شنیده هاحاکی ازاین است که آقارضابرای لاغرشدن،یک عمل جراحی کرده است که ممتاسفانه بدنش پاسخگوی این جراحی نبوده وآن راپس زده،به همین دلیل هم کبدش دچارعارضه شدیدی شده است،اودربیمارستان لاله بستری شدوتازمان ارسال فرم به چاپخانه پزشکان معالج به خانواده اش گفته اندبرای رضای عزیزیک کبدباگروه خونیoمثبت پیداکنندواین کبدهم بایدازبیماران مرگ مغزی گرفته شود،گفتنی است خواهرعسل بدیعی بازیگرشناخته شده هنرایران،همسردادونژاداست.

امیدواریم که رضای عزیزخوب شوددعاکنیدممنون

tabasom بازدید : 138 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

زمستانی سرد کلاغ غذا نداشت تا جوجه هایش را سیر کند

ناچار گوشت بدن خود را میکند و به جوجه ها میداد

زمستان تمام شد و جوجه ها زنده ماندند و کلاغ مرد

جوجه ها گفتند خوب شد که مرد خسته شدیم از این غذای تکراری

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ㋡ نظرتون در مورد پی چت ؟؟ ㋡
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 201
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 171
  • بازدید کلی : 29,077